Retket ja matkat

11.8.2022 olimme mukana piirin retkellä Ruovedellä. Bussilla pääsimme Ruovedelle ja sieltä s/s Tarjanteella parituntinen laivamatka Näsijärvellä Muroleen kanavalle. Ennan laivamatkaa nautimme soppatykissä valmistettua lihakeittoa. Ruoveden valtuuston puheenjohtaja Marko Kivi kertoi kunnan ajankohtaisista asioista. Muroleesta jatkoimme busseilla Jminkipohjaan Pekkalan kartanoon, jossa kartanon isäntä Marcus Hackman selosti kartanon vaiheita. Noin sata senioria oli matkassa mukana.

Torstaina 19.5. teimme lähiretken naapuriin Kangasalle Frickin arboretumiin. Seniorit hieman liian aikaisessa ja kevät vähän myöhässä, mutta silti saimme nauttia kauniin keväisen arboretumin orastavista kukinnoista. Kannattaa käydä uudelleen kuukauden kuluttua.

Pälkäneen seniorien keväinen patikkaretki 17.5. suuntasi Sastamalan Ritajärvelle. Noin seitsemän kilometrin reitillä oli helppojen teitten ja polkujen lisäksi myös jännittäviä juurakkoja, kivikkoja ja välillä vähän märkääkin kohdattiin mahtavissa kivikautisissa maisemissa. Isoja kiviä ja vielä isompia kiviä. Kauniita näkymiä kallioisissa järvimaisemissa riitti yllin kyllin. Ja mikä parasta – saimme uusia yhteyksiä, kun saimme patikkaseuraksi myös Sastamalan senioreita. Seuraavaa retkeä jo suunnitellaan. Ritajärven retkellä meitä oli Pälkäneeltä peräti 29 senioria.