Digikerho

Digikerhon ohjaajat Markku ja Riitta Ranta

Kerhon tavoitteena on parantaa seniorien valmiuksia erilaisen digilaitteiden käytössä (tietokone, tabletti, älypuhelin) Koulutusmateriaalina käytetty Senioriliitolta saatua materiaalia ja lisäksi esim. SeniorSurf- Digitreenit/yle.fi-  (esim. Osaatko ostaa verkossa turvallisesti) ja entersenior.fi

Kerhossa harjoiteltu tiedonhakua netistä eri laitteilla, verkkopankki/mobiilipankki, sähköiset terveyspalvelut, Omakanta, Suomi.fi - tietoa ja palveluja elämäsi tilanteisiin, Viestintäviraston ja poliisin ohjeet "Suojaa rahasi huijareilta", päivityksien ja salasanojen tärkeys, pilvipalvelut, Windows 10 perusteita, kuvankäsittelyä, eri sovelluksien asennuksia ja käyttäjien ongelmien ratkaisuja yms.  Jokaisella kokoontumiskerralla keskustelemme myös ajankohtaisista digiuutista ja etenkin kaikki tietoturvaan liittyvä uutisointi kiinnostaa kerholaisia jatkuvasti.

Jos olet hankkimassa uutta laitetta, niin kerromme sinulle eri vaihtoehdoista ja voimme yhdessä miettiä, että mikä olisi sinulle se paras vaihtoehto. Voit tulla kerhoon myös vain katselemaan ja kuuntelemaan miten kerholaiset käyttävät eri laitteita sekä keskustelemaan ajankohtaisista digiasioista.

Kerhon toiminta on itseohjautuvaa, ei koulumaista.

Digikerhon vetäjät ja kerholaiset järjestävät vuosittain

SeniorSurf-päivän Pälkäneen Ikäpisteessä. Tänä vuonna päivää vietettiin 9.10.

Ohjaajina toimivat Riitta Ranta, puh. 050 5944450 ja Markku Ranta, puh. 050 3790446.

Paikka Ikäpiste (Perhekeskus Pirtti), Keskustie 1

Syyskauden kokoontumisajat:

10.09. klo 16.00-18.00 (pankkiasiaa/avainlukulistamuuos?)

24.09. klo 16.00-18.00

08.10. klo 16.00-18.00

22.10. klo 16.00-18.00 (Google-sovellukset)

05.11. klo 16.00-18.00 (huom.tämä aika peruuttu syysvuosikokouksen vuoksi)