Retket ja matkat

Matka Teijoon ja Kemiönsaarelle 15.-16.8.2023
Koronapandemian vuoksi kolme vuotta piti odottaa ennen kuin pääsimme matkaan Teijoon, Kemiönsaarelle ja Taalintehtaalle. Meitä oli 30 senioria, jotka nousimme Luopioisten Linjan bussiin Jarmon turvalliseen kyytiin varhaisena aamuna Pälkäneen linja-autoasemalla. Teijossa Matildedalin järven ympäri kävelyyn (5,5 km) lähti 20 senioria ja 10 senioria jäi viettämään ihanaa elokuun päivää Matildedalin satamaan, jossa maistui lohisoppa, makoisat pullakahvit, pienet shoppailut, pienet kävelyretket ihanasta merenrantamaisemassa hyvässä seurassa. Ilta ja yö vietettiin Kasnäsin kylpylässä. Kerrassaan loistava illallinen upeassa maisemassa. Rauhallisen ja kiireettömän aamun jälkeen jatkettiin matkaa Taalintehtehtaan maisemiin, jossa jokainen leposteli omaan tahtiin elokuisessa kesäpäivässä. Paluumatkan kruunasi ihana ja maistuva lounas Rikalan krouvissa Halikossa. Reissusta taisi monelle jäädä sellainen mieli, että jonnekin lähdetään ensi kesänäkin.

Juha Poutasen ihania otoksia tässä:

Tiinan näppäilyjä Taalintehtaalla:

Muutama otos Tiinan kamerasta Rikalan krouvista:

Kesäkuun ensimmäisenä päivänä kiersimme Aulankojärven n. 6 km. Vaihtelevassa, ei kuitenkaan vaikeassa maastossa, oli mukava kulkea hyvässä seurassa. Retkieväät maistuivat kauniin järven rannalla, joskin kovin tuulista oli tuolloin.

Kolme vuotta korona oli siirtänyt suunniteltua retkeämme Helsinkiin Designmuseo Arabiaan ja Designmuseoon. Vihdoin 14.3. pääsimme matkaan ja lähes 30 senioria nousi bussin kyytiin. Museovierailuiden välillä lounastimme Ravintola Perhossa. Designmuseossa loistava "oman poikamme Pälkäneeltä", Jaakko Simola kertoi museon vaiheista ja erityisesti perehdytti pian päättyvään Antti + Vuokko Nurmesniemi -näyttelyyn.