Tapahtumien peruutusehdot

RETKIEN JA TAPAHTUMIEN PERUUTTAMISEHDOT
Pälkäneen senioriorit ry:n hallituksen päätös 20.2.2012
Tarkistettu ja hyväksytty hallituksen kokouksessa 16.2.2022

Jos ilmoittautumisajan jälkeen retki joudutaan peruuttamaan äkillisen sairauden, tapaturman tai vakavan perhetapahtuman johdosta, henkilön tulee ensin ottaa yhteyttä matkavastaavaan. Listalla saattaa olla retken peruutuspaikkoja odottavia henkilöitä. Mikäli tilalle löytyy toinen henkilö, suoritettu maksu palautetaan peruuttajalle. Jos uutta henkilöä ei näin saada tilalle, on matkan peruuttajalla velvollisuus etsiä tilalle toinen henkilö. Jos tilalle saadaan uusi lähtijä, on tästä välittömästi ilmoitettava matkavastaavalle, joka ilmoittaa lähtijälle ohjeet maksua varten.

Mikäli kummallakaan tavalla ei löydy lähtijää, ilmoittautujan tulee korvata matkasta yhdistykselle aiheutuneet tähän osallistujaan liittyvät välittömät kulut. Näitä ovat etukäteen maksetut tai sitovasti varatut liput, ruokailu tai muu maksu, joita ei ilmoittautumisajan jälkeen voi tilauksessa muuttaa. Muu osa matkan hinnasta palautetaan.

Edellisestä johtuu, että käyttämättömäksi jäänyttä retkimaksua ei voi siirtää seuraavan retken hyväksi.

Tapahtumien osallistumismaksut tulee maksaa aina sovittuna eräpäivänä, mielellään ei aikaisemmin. Näin vältytään turhilta maksujen palautuksilta, mikäli tapahtuma jouduttaisiin perumaan.